Van nieuwsgierige leerling naar gemotiveerde maker: Jeroen’s verhaal

Jeroen Bevers vertelt hoe zijn liefde voor techniek en nieuwsgierigheid hem al vroeg motiveerden om zelf dingen te maken en leren van wat goed of fout ging. Toch liep hij tijdens zijn eerste opleiding tegen uitdagingen aan, zoals complexe machines en onvoldoende uitleg. Dankzij de SMO-leermethode en extra ondersteuning op school heeft hij nu meer grip op zijn leerproces én tijd om aan zijn eigen projecten te werken – waaronder zijn indrukwekkende omniwheel battle bot! Lees zijn inspirerende verhaal.

Hallo, ik ben Jeroen Bevers. Al sinds de middelbare had ik veel interesse in hoe alles werkte. Ik hield van zelf dingen maken en zien waar het fout of goed ging. Dit was voor mij een goed manier van leren. Maar toen ik mijn eerste opleiding monteur mechatronia BBL ging doen werd alles ineens een stuk moeilijker. ik moest aan machines werken waar ik niks van snapte. dit was niet motiverend voor mij en mijn vragen konden niet goed genoeg beantwoord worden.

Dus toen ik met Jan (mijn leraar mechatronica KW1C Veghel) in gesprek over manieren hoe we dit beter konen aanpakken.
Toen werd me aangeraden om eens naar een SMO leermethode te kijken. Dit heeft mij goed geholpen met het begrijpend leren. Nu is er een extra dag op school om vragen te stellen en meer uitleg te krijgen.

En ik heb nu ook extra tijd over om aan mijn eigen projecten te werken (zie foto) bijvoorbeeld mijn 3de versie van mijn 3x omniwheel battle bot. (dit is helaas een oude foto ben nu bezig met een nieuwe variant die andere motoren gebruikt)